Методична тека

ОПИС ДОСВІДУ

    У наш час впроваджуються реформи освіти, що ґрунтуються на гуманістичних засадах, тобто є особистісно-зорієнтованими. Вони відображають особливості сучасного соціокультурного простору та забезпечують реалізацію завдань нового Державного стандарту загальної середньої освіти.
У зв’язку з інтеграцією України в європейський освітній простір набуває актуальності проблема пошуку шляхів підвищення ефективності та результативності навчального процесу в школі. Сучасний соціокультурний процес характеризується глобалізацією масмедійного простору. Інтенсивне проникнення в освітній простір інформаційно-комунікаційних технологій викликали в середній освіті появу не лише позитивних тенденцій, пов'язаних насамперед із розширенням горизонтів її доступності, а й нових суперечностей і ризиків, викликаних стрімким поширенням інформації.
Отже, сьогодні важливого значення набуває впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес. В Україні прийнята державна цільова програма «Сто відсотків», метою якої є впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій. За допомогою ІКТ створюються умови для формування ключових та предметних компетентностей школяра, його повноцінної самореалізації, адже вони дають змогу максимально розкрити зміст уроку, стимулюють активність учнів, розвивають їхні творчі здібності. Усвідомлення важливості створення таких умов у навчально-виховному процесі зумовило вибір теми дослідження: «Використання ІКТ  у навчальному процесі».
Теоретичну основу дослідження склали роботи з питань сучасних педагогічних технологій (О. Пометун, Л. Пироженко, Л. Масол, Л. Аристова). Дослідження вчених і педагогів-практиків (Л. Масол, І. Красильникова, І. Гудчина, Р. Петеліна, С. Полозова, В. Едігей, В. Скворцова) переконливо свідчать про те, що використання ІКТ під час навчально-виховного процесу має такі основні переваги: здійснюється диференціація навчального процесу; розширюється контроль за навчальною діяльністю учнів і забезпечується на цій основі зворотний зв'язок; створюються умови для підвищення рівня зацікавленості учнів у навчальній діяльності завдяки внесенню елементів новизни.
Шляхи реалізації науково-методичної проблеми. Системне використання інформаційно-комунікаційних технологій у своїй педагогічній діяльності протягом останніх років сприяло підвищенню якості освіти учнів.
Зупинимося на докладнішому висвітленні технології реалізації досвіду методичної проблеми.
При підготовці та проведенні уроків використовую пакет МS Оfficе, що містить текстовий редактор Word, електронні презентації Power Point. Електронні презентації дають змогу при незначних витратах часу підготувати наочність до уроку. Уроки, складені за допомогою Power Point, — видовищні й ефективні в роботі з інформацією.
Вивчення програмового матеріалу забезпечується шляхом мотивації до навчальної діяльності: створення проблемних ситуацій, ознайомлення учнів із різними стандартними та нестандартними ситуаціями, аналіз практичного значення засвоєних понять та термінів. Адже такі завдання сприяють формуванню в учнів компетентності в життєвих ситуаціях шляхом розв'язання ситуативних завдань, формують особистісне ставлення до проблеми, що вирішується, вчать орієнтуватися в навчальному матеріалі та переносити ці знання на інші сфери життя.
Застосування на уроці комп'ютерних тестів і діагностичних комплексів дає змогу за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу і своєчасно його скоригувати. Як результат — формуються ключові та предметні компетентності учнів, адже ця робота пов'язана з культурою мислення, аналітичною рефлексією, вчить самостійно приймати рішення. Так, на підсумковому етапі уроку під час закріплення програмового матеріалу учні розгадують кросворди, тести.
Значну роль у роботі з підготовки та накопичення дидактичних матеріалів відіграє комп'ютер: моделювання та конструювання навчальних занять, позакласних заходів, створення мультимедійних презентацій, електронних засобів навчання. Все це дає змогу сформувати банк даних.
З метою реалізації принципів особистісно зорієнтованого навчання, створення умов для розвитку, саморозвитку творчих здібностей учнів використовуємо нетрадиційні форми проведення уроків.
Професійна діяльність не обмежується лише уроками, власні педагогічні ідеї реалізую також у позаурочній роботі. Учні готуються до різноманітних змагань(Кенгуру), де демонструють набуті знання і навички. Це дає змогу формувати ключові та предметні компетентності учнів, розвивати їхнє нестандартне мислення. Важливу роль у цій роботі також відіграє використання ІКТ. Для створення творчих робіт навчаю дітей використовувати Інтеренет-ресурси.

Щодо форм та методів навчання, добираю ті, які найбільше імпонують моїм учням, мені як учителю, є оптимальними для мети, якої намагаюся досягти. Цікавлюся усім новим. Застосовую елементи проектної технології, інтерактивні методи, ІКТ у навчанні й вихованні.
Приклади використання презентацій на уроках математики:
Ø Пояснення нової теми, супроводжуване презентацією;
Ø  Робота з усними вправами;
Ø  Використання презентації при повторенні пройденого матеріалу;
Ø  Демонстрація практичних задач;
Ø  Взаємоперевірка самостійних робіт за допомогою відповідей на слайді;
Ø  Проведення тестів;
Ø  Проведення фізкультхвилинок;
Ø  Проведення рефлексії.
У своїй роботі використовую готові тестові програми,  а також тести, знайдені в Інтернеті.
За допомогою цих програм Test, TestMan, Тестер розробляю й створюю комп'ютерні варіанти різних тестів і використовую їх на своїх уроках.
Також зараз з’явилася можливість створювати тести за допомогою  зручного cервісу LearningApps.org.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Контрольна робота №1

Опис досвіду

Контрольна робота №2